داده های فیس بوک در بیش از 500 میلیون حساب آنلاین پیدا شده است

داده های فیس بوک در بیش از 500 میلیون حساب آنلاین پیدا شده است

داده های فیس بوک در بیش از 500 میلیون حساب آنلاین پیدا شده است

جزئیات بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک در وب سایتی برای هکرها یافت شده است.

به نظر می رسد که این اطلاعات چندین سال قدمت دارند ، اما این نمونه ای دیگر از حجم گسترده اطلاعات جمع آوری شده توسط فیس بوک و سایر سایت های رسانه های اجتماعی و محدودیت هایی برای امنیت این اطلاعات است.

در دسترس بودن مجموعه داده ها ابتدا توسط Business Insider گزارش شد. طبق آن نشریه ، این کشور از 106 کشور دارای اطلاعاتی از جمله شماره تلفن ، شناسه های فیس بوک ، نام کامل ، مکان ها ، تاریخ تولد و آدرس های ایمیل برخوردار است.

فیس بوک سالهاست که با مشکلات امنیت داده ها دست و پنجه نرم می کند. در سال 2018 ، غول رسانه های اجتماعی به دنبال آشکارسازی اینکه شرکت سیاسی کمبریج آنالیتیکا بدون اطلاع و رضایت آنها به اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر فیس بوک دسترسی داشته است ، ویژگی ای را که به کاربران امکان جستجوی یکدیگر را از طریق شماره تلفن می داد غیرفعال کرد.

در دسامبر 2019 ، یک محقق امنیتی اوکراینی گزارش داد که یک پایگاه داده با نام ، شماره تلفن و شناسه کاربر منحصر به فرد بیش از 267 میلیون کاربر فیس بوک – تقریباً همه مستقر در ایالات متحده – در اینترنت باز پیدا کرده است. مشخص نیست که آیا داده تخلیه فعلی مربوط به این پایگاه داده است.

“منلو پارک” ، شرکت مستقر در کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: “این داده های قدیمی است که قبلا در سال 2019 گزارش شده بود.” “ما این مسئله را در آگوست 2019 پیدا کردیم و رفع کردیم.”

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/facebook-data-500m-accounts-found-online-rcna590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.