ظهور منبع باز: همه گیر ، اقتصاد ، کارایی ، اعتماد

open source trends in business

 

کسانی که با متن باز آشنایی دارند می دانند که این کار مفید است و مزایای زیادی هم دارد. گواهی بر افزایش استفاده از متن باز ، اقدامات اخیر غول های نرم افزاری مانند مایکروسافت ، آی بی ام و اوراکل به جامعه منبع باز است.

این مهاجرت شرکتی به منبع باز در حالی ادامه دارد که بسیاری از سازمان ها ، بزرگ و کوچک ، در شرایط سخت اقتصادی به منبع آزاد روی می آورند. در میان تعدیل مداوم در کارکنان و عملیاتی که همه گیری ایجاد می کند ، منبع آزاد به شرکت ها و صنایع کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند و توانایی خود را برای نوآوری بهبود بخشند.

یک نظرسنجی اخیر توسط Tidelift نشان داد که 68 درصد از سازمان ها اخیراً در دوره رکود اقتصادی به منبع آزاد روی آورده اند تا به آنها در صرفه جویی در وقت و هزینه کمک کنند.

در حالی که شرکتهای Big Tech منابع مورد نیاز برای موفقیت خود را دارند ، این سوال برای بسیاری از سازمانهای کوچکتر و / یا تیمهای توسعه با توجه به منبع باز ایجاد می شود: چگونه آنها می توانند از مزایای بیشماری که برای موفقیت دارند استفاده کنند؟

یکی از راه های مدیریت انتقال به فناوری منبع باز استفاده از یک بستر مدیریتی است که اجزای مختلف مورد استفاده را رصد می کند. با ادامه استفاده از منبع باز ، شرکت های نرم افزاری نیز متمرکز بر توسعه سیستم عامل های مدیریتی هستند که یک راه حل کامل برای حفظ اجزای منبع باز پشتیبانی شده توسط نگهدارندگان پروژه ارائه می دهند.

به گفته تاد مور ، معاون فناوری باز در IBM ، سازمان ها به سرعت می آموزند كه جامعه توسعه دهندگان به منبع باز علاقه و وفاداری زیادی دارند. با این دانش ، این درک به دست می آید که هرچه آنها در استفاده از منبع باز در توسعه خود بازتر باشند ، شانس بیشتری برای جذب و حفظ استعداد برتر توسعه دهنده دارند.

وی به LinuxInsider گفت: “ما شاهد بوده ایم كه سازمانهای بزرگی بیش از هر زمان دیگری به استقبال منبع باز رفته اند و انتظار داریم كه این امر به عنوان بخشی محوری از توسعه نرم افزار افزایش یابد.”

در حال رشد اعتبار

یک نظرسنجی جدید توسط O’Reilly Media و IBM قدردانی هایی را برای منبع باز نشان می دهد که بدون شک نشان دهنده ادامه استفاده از آن است. در این نظر سنجی از 3400 توسعه دهنده و مدیر فناوری در پاییز سال 2020 شرکت شده است.

94٪ پاسخ دهندگان نرم افزار منبع باز را برابر یا بهتر از نرم افزار اختصاصی ارزیابی کردند.
هنگام انتخاب ارائه دهندگان ابر ، 70 درصد پاسخ دهندگان یکی را بر اساس منبع باز ترجیح می دهند.
64.6 درصد از پاسخ دهندگان مهارت های مربوط به فناوری های منبع باز زمینه ای (مانند لینوکس و Kubernetes) را ترجیح می دهند ، در حالی که 35.4 درصد مهارت های مربوط به یک سیستم عامل ابر خاص (به عنوان مثال ، AWS ، Azure یا Google) را ترجیح می دهند.
65 درصد پاسخ دهندگان کاملاً موافقند که مشارکت در پروژه های منبع باز ، کارفرمایان بالقوه را تحت تأثیر قرار داده و منجر به فرصت های شغلی بهتر می شود.
به گفته ادیسه لامتزیدیس ، طرفدار روابط توسعه دهنده / مدافع Netdata ، سازمان ها استفاده از منبع باز را تشویق می کنند زیرا می فهمند که آنها اغلب برای هزینه صفر نسبت به راه حل های تجاری یا توسعه چیزی کاملاً داخلی ، ارزش زیادی می گیرند.

وی به LinuxInsider گفت: “اغلب ممكن است برخی از نیازها به طور كامل توسط راه حل های منبع آزاد تأمین شود.”

Accusoft FormSuite – همین حالا امتحان کنید!

منبع باز توسط شماره ها
در ژوئن سال 2020 ، Tidelift نظرسنجی سالانه خود را با منبع باز مدیریتی از فن آوران انجام داد. بیش از 600 نفر در مورد نحوه استفاده از نرم افزارهای منبع باز امروز و آنچه در مهاجرت تأثیرگذار است ، استفاده کردند.

این بررسی آنچه بسیاری از پذیرندگان متن باز قبلاً تجربه کرده اند را تأیید کرد. یعنی در اوقات سخت اقتصادی ، منبع باز به شرکت ها کمک می کند تا پس انداز کنند. حتی در اوقات اقتصادی بهتر ، منبع باز به بهره وری بهتر کمک می کند. واضح است که بیماری همه گیر COVID-19 و رکود اقتصادی متعاقب آن ، نحوه تفکر و استفاده از منبع باز توسط سازمان های پاسخ دهندگان را تغییر می دهد.

یک یافته کلیدی که Tidelift پیدا کرده این است که استفاده از منبع باز در دوره رکود COVID-19 در حال افزایش است. به نظر می رسد که این یافته از روندی پشتیبانی می کند که در آن نرم افزار منبع باز می تواند در هزینه های توسعه و هزینه های خرید شرکت صرفه جویی کند.

چهل و دو درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بودجه توسعه برنامه سازمان آنها به دلیل رکود اقتصادی کاهش یافته است. تنها 10 درصد گفتند که هزینه ها افزایش یافته است. این تعدیل بودجه منجر به تعهد 60 درصدی سازمانهای پاسخگو برای استفاده بیشتر از برنامه های متن باز شد.

تشویق منبع آزاد حتی در میان سازمانهایی که بودجه را به دلیل اقتصاد کاهش می دهند (60 درصد) نیز بیشتر است. به گفته Tidelift ، جالب است که استفاده از منبع باز بیشتر در سازمان هایی با افزایش هزینه های توسعه برنامه نیز تشویق می شود.

نتایج بیشتر
گزارش Tidelift همچنین مزایای شناخته شده استفاده از کد منبع باز به جای راه حل های اختصاصی را تقویت کرد. بیش از دو سوم پاسخ دهندگان (68 درصد) گفتند که منبع باز به آنها کمک می کند با استفاده از م existingلفه های منبع باز موجود در مقابل نوشتن کد جدید ، در هزینه و زمان توسعه صرفه جویی کنند.

کارایی یکی دیگر از عوامل اصلی بود که در نتایج نظرسنجی Tidelift برجسته شد.

چهل و هشت درصد رزرو استخرها افزایش بهره وری از توسعه و نگهداری برنامه ها را به عنوان دلیل اصلی استفاده از منبع باز گزارش کردند. با این حال ، سازمانهایی که بیش از 1000 کارمند دارند بیشتر احتمال دارد که کارآیی (61 درصد در مقابل 41 درصد برای سازمانهای زیر 1000 کارمند) را دلیل تشویق به استفاده از منبع بازتر بدانند.

اندازه سازمان با پشتیبانی بیشتر برای استفاده از منبع باز نیز ارتباط دارد.

به گفته 40 درصد از پاسخ دهندگان ، قفل فروشنده سومین مزیت برجسته استفاده از منبع باز بیشتر در برنامه های اختصاصی با هزینه بیشتر است. این گزارش خاطر نشان كرد كه نیمی از سازمانهای پاسخ دهنده با بیش از 1000 كارمند از قفل فروشنده استفاده می كنند در حالی كه برای سازمانهای زیر 1000 كارمند 37 درصد است.

در ابرها
کاربران سازمانی منبع آزاد را مستقیماً از توزیع های جامعه یا غیرمستقیم از طریق پیشنهادات تجاری استفاده می کنند. مور مشاهده کرد IBM ، آنها به انجمن ها کمک می کنند تا پیشرفت کنند ، باعث پیشرفت در مهارت های خود شوند یا مهارت ها را بهبود بخشند.

وی گفت: “از آنجا كه بسیاری از شركت ها حجم كار خود را به سمت ابر منتقل می كنند ، توسعه دهندگان سازمانی از چارچوب های منبع باز مانند Kubernetes و OpenShift استقبال می كنند ، كه منجر به انفجار پذیرش منبع باز در چند سال گذشته شده است.”

علاوه بر این ، بسیاری از ابرها بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شوند ، بنابراین پذیرندگان جدید اغلب از لینوکس نیز استقبال می کنند. یک تحقیق اخیر O’Reilly به سفارش IBM نشان می دهد که تقریباً 95 درصد از 3،400 توسعه دهنده و مدیران IT مورد بررسی ، لینوکس را برای حرفه خود مهم دانسته اند ، در حالی که 90 درصد آنها کانتینرها را برای شغل خود مهم دانسته اند.

طی سال گذشته همه گیری ، سازمان ها حرکت خود را به سمت ابر تسریع کردند. این حرکت به سمت ابر ، محرک بزرگتری در پذیرش منبع باز است. به گفته جان کینسلا ، معمار ارشد Accurics ، به ویژه ابزارها و چارچوب هایی برای مدیریت این محیط های جدید ابر.

وی به LinuxInsider گفت: “ما همچنین می بینیم كه سازمان ها در نحوه اجرای DevSecOps در محیط های كلید پیچیده تر می شوند.”

منبع باز در تقاضا
Lamtzidi از Netdata خاطرنشان كرد: شركتها نرم افزارهای منبع باز را راهی عالی برای انعطاف پذیری و جلوگیری از قفل شدن احتمالی فروشنده های گران قیمت می دانند. او همچنین برخی از استدلال های خوب را می بیند که معمولاً مورد استفاده یک پروژه تجاری برای استفاده از فن آوری های منبع باز است.

وی گفت: “ورود به بازار سریعتر به همراه افزایش امنیت از نکات مهم است. پروژه های منبع باز معمولاً توسط عوامل مختلفی کنترل می شوند که منجر به افزایش کیفیت کد و عدم وجود درب و مخفیگاه های مخفی می شود.”

وی ادامه داد: منبع آزاد می تواند برای برخی از مشاغل خاص بهینه ساز هزینه باشد. داشتن مشاغلی که با Raspberry PI و Linux کار می کنند ارزان تر از دستگاه های اختصاصی ویندوز است.

“ما این را در تعدادی از مدارس شاهد هستیم که رایانه های قدیمی خود را با گزینه های منبع باز ارزان قیمت مانند Raspberry Pi جایگزین کرده اند. به همین ترتیب ، بسیاری از شرکت ها به دنبال استفاده از منبع باز به عنوان یک روش عالی برای کاهش هزینه ها هستند ، که با توجه به عدم اطمینان زیاد غیرمعمول ناشی از همه گیری ، حیاتی است “، گفت لامتزیدی.

عوامل امنیتی
در سال 2019 ، بیش از 16000 آسیب پذیری در بین نرم افزارهای اختصاصی و منبع باز آشکار شده است. به گفته جنیفر فرنیک ، رئیس تحقیقات جهانی در گروه NCC ، بیش از 1000 نفر از آنها مهم ارزیابی شده اند.

کارشناسان امنیت رایانه به سرعت خاطرنشان می کنند که همه سیستم عامل های رایانه در درجات مختلف آسیب پذیر هستند. با این وجود لینوکس و منبع باز در هنگام کشف مشکلات دقیق تر و سریعتر رفع می شوند.

آسیب پذیری نادر نیست و هر دو معیار CVE و استدلال از طریق افزایش دیجیتالی شدن دنیای ما دلایل محکمی برای ما ایجاد می کند که باور کنیم این مشکل فقط بدتر خواهد شد.

“نرم افزار منبع آزاد بخش قابل توجهی از زیرساخت های اصلی در اکثر شرکتهای اکثر بخشهای جهان است و برای اینترنت بنیادی است همانطور که ما آن را می شناسیم. در نتیجه ، این یک سطح حمله گسترده و ارزشمند است.” او به LinuxInsider گفت.

بسیاری از بهترین موارد در مورد توسعه منبع باز ، چالش های امنیتی منحصر به فرد را برای غلبه بر آنها دعوت می کند. فرنیک خاطر نشان کرد که آنچه برای ایمن سازی منبع باز از نرم افزار اختصاصی مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

بیان یک مدل تهدید منسجم از اکوسیستم منبع باز ؛
شناسایی مشترک و مبتنی بر داده از مهمترین پروژه های منبع باز جهان ؛
بودجه برای بهبود امنیت ، ممیزی ها و تحقیقات ؛
مداخلات برای جلوگیری از آسیب پذیری در وهله اول.
ادامه تحقیقات و توسعه ابزار منبع باز برای یافتن مقیاس پذیری هرچه بیشتر آسیب پذیری در یک کد کد به روشی تکرار پذیر و خودکار.
Kinsella از Accurics خاطرنشان كرد ، بخش قابل توجهی از رشد مداوم منبع باز مبتنی بر اعتماد به جامعه مدرن منبع باز است. این شامل ، تا حدود زیادی ، چگونگی پاسخ جوامع به مسائل امنیتی است.

“در سال 2021 ، هنگامی که انتظار داریم باینری ها امضا شوند ، این تعریف از اعتماد ممکن است تغییر کند امنیت زنجیره تامین نرم افزار برای تبدیل شدن به یک امر عادی تر ، “او گفت.

 

https://www.technewsworld.com/story/The-Rise-of-Open-Source-Pandemic-Economy-Efficiency-Trust-87057.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.