درآمد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی

درآمد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی

اصفهان – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان فروش نانو تکنولوژی داشتیم که این فروش در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح دوشنبه در افتتاحیه اجلاس جهانی پارک های علم و فناوری که به میزبانی اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت: ایران از نظر تعداد مقالات حوزه نانو و تکنولوژی رتبه چهارم را دارد و سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان فروش نانو تکنولوژی داشتیم که این فروش در حال توسعه است.

وی ادامه داد: آینده کشور ما از طریق صنایع تامین نمی شود و اکنون به سمت پارک های علم و فناوری و استارات آپ ها حرکت کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اپلیکیشن های جدید باعث شده تا همه و حتی پدر و مادرهای ما هم به سمت استفاده از تکنولوژی بروند.

وی با بیان اینکه روز به روز دنیا در حال توسعه فناوری است و اکنون سیستم آموزشی در جهان در حال تغییر است، افزود: ما نباید از دنیا عقب بمانیم و باید همپای آنها به روز شویم و از آن در جهت اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

ستاری تصریح کرد: ما اکنون با پدیده شهرهای هوشمند مواجه ایم که باید با توسعه آنها پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هم توسعه یابد.

وی استفاده از شهرهای هوشمند در توسعه صنعتی را ضروری دانست و گفت: باید دید خود را نسبت به پارک های علم و فناوری گسترده کنیم چراکه از طریق شهرهای هوشمند خدمات گسترده ای ارائه می شود و توان انجام خدمات بسیاری را دارد که در این راستا باید توسعه زیرساخت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: در شهرهای بزرگی مثل اصفهان استفاده از دانش، علم و فناوری در تمام ابعاد بسیار پراهمیت است و باید کسب و کارها به این سو برود، الان شاهد اقبال عمومی در این حوزه هستیم و باید توسعه منابع زیرزمینی را فراموش کنیم و به سمت توسعه زیرساخت دانش و فناوری برویم.

کد خبر 4392564

mehrnews.com/news/4392564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.