ایران ۶ هزار و ۸۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل در حوزه تکنولوژی دارد

ایران ۶ هزار و ۸۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل در حوزه تکنولوژی دارد

اصفهان – رئیس سی و پنجمین کنفرانس پارک های علم و فناوری گفت: ایران شش هزار و ۸۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل در حوزه تکنولوژی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ابطحی صبح دوشنبه در افتتاحیه کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری به میزبانی اصفهان با بیان اینکه امروز پارک های علم و فناوری اصفهان میزبان سی و پنجمین دوره است و خوشحالیم که علی رغم تبلیغات منفی که طی چند ماه اخیر علیه ایران صورت گرفت شاهد حجم وسیع حضور چهره های جهانی در اصفهان هستیم، اظهار داشت: شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان همیشه پیشرو در دانش و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: ما بیش از ۲۰ سال است که عضو «آی اس سی پی»، هستیم و بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان را به عضویت این انجمن جهانی درآورده ایم.

رئیس سی و پنجمین کنفرانس پارک های علم و فناوری افزود: در حال حاضر کشور ما شش هزار و ۸۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل در حوزه تکنولوژی دارد که با ارتباطات خود با «آی اس سی پی» توانستیم مناسبات خود با مراکز جهانی را تقویت کنیم و به دنبال گستردگی ارتباطات خود هستیم.

وی تصریح کرد: به دنبال ارتقای مناسبات بین المللی از طریق پارک های علم و فناوری هستیم و می توانیم از طریق این کنفرانس به راه های مشارکت بیشتری برسیم چراکه این ارتباطات در چارچوب علم است.

  • ابطحی اظهار داشت: همچنین می توانیم با ایجاد کمیته های علمی، دانش و تجربه خود را با کشورهای عضو به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم از طریق مناسبات مختلف در این کنفرانس زمینه را برای افزایش دانش علم و فناوری برای دانشجویانمان تسهیل کنیم، تصریح کرد: در این کنفرانس مباحث علمی ارائه می شود و فرصت خوبی برای ما و دیگر کشورهای میهمان خواهد بود تا از پیشرفت در حوزه علم و فناوری لذت ببریم.

رئیس سی و پنجمین کنفرانس پارک های علم و فناوری اضافه کرد: از معاونت علم و فناوری رئیس جمهور، وزارت علوم و شهرداری اصفهان که در برگزاری این کنفرانس بسیار از ما حمایت کرده اند، تشکر می کنم.

کد خبر 4392633
mehrnews.com/news/4392633

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.