بر اساس اعلام منابع نزدیک به مایکروسافت، ردموندیها در حال کار روی فروشگاهی شبیه به آمازون گو هستند که خبری از صندوقدار در آن نیست.
بنا بر بر اطلاعات افراد نزدیک به مایکروسافت، ردموندیها در حال کار روی فروشگاهی هستند که در آن، کاربران در طول خرید خود توسط سیستمهای هوشمند تحت نظر گرفته میشوند و کالاهایی که برمیدارند، بهصورت خودکار در حساب آنها منظور میشود تا در زمان خروج بدون نیاز به مراجعه به صندوقدار و معطل شدن در صفهای طولانی، از فروشگاه خارج شوند. شنیدهها نشان از این دارند که مایکروسافت مذاکراتی نیز با والمارت برای همکاری در این خصوص و پیادهسازی این سیستم انجام داده است.
استفاده از سیستم مایکروسافت این امکان را در اختیار فروشگاههایی نظیر والمارت قرار میدهد تا با آمازون گو رقابت کنند. آمازون گو نام فروشگاه فیزیکی پیشرفتهی آمازون است که بهصورت رسمی ژانویه سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. مشتریان آمازون گو با اسکن کردن گوشی خود وارد فروشگاه میشوند و سپس دوربینها و سنسورهای تعبیهشده در جایجای فروشگاه، با تحت نظر گرفتن کاربر، هر آنچه وی از قفسهها بردارد و در سبد خود قرار دهد، بهصورت خودکار شناسایی میکند. در پایان خرید، مشتریان بهسادگی فروشگاه را ترک میکند و صورتحساب برای آنها صادر میشود.
آمازون در نظر دارد در آیندهی نزدیک، در شهرهای سنفرانسیسکو و شیکاگو نیز فروشگاه آمازون گو افتتاح کند. حذف صندوقدار فروشگاههای فیزیکی را باید یک قدم رو به جلوی دیگر از جانب آمازون خواند که در حوزهی آنلاین کاملا بر رقبا چیره شده است. شماری از رقبای آمازون، سیستمهایی نظیر اسکن کردن کد کالاهای انتخابشده توسط خود مشتریان را آزمایش کردهاند که به اندازهی ساختار آمازون گو جالب و کاربردی نیست.
تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک برای فروشگاههایی نظیر والمارت در حوزهی تأمین تکنولوژیهای نوین را باید یک سیاست بااهمیت برای مایکروسافت خواند که در حال حاضر آمازون را بهعنوان یکی از رقبای خود میبیند. مایکروسافت پس از آمازون، دومین سرویسدهندهی بزرگ در زمینهی سرویسهای ابری است.
zoomit.ir/2018/6/14/283159/microsoft-amazon-go-checkout-free-retail/
reuters.com/article/us-microsoft-store-exclusive/exclusive-microsoft-takes-aim-at-amazon-with-push-for-checkout-free-retail-idUSKBN1JA0D5?feedType=RSS&feedName=technologyNews