نمایشگر +MLCD در گوشی ال جی G7 ThinQ پرچمداران بازار را به زانو در می آورد!

نمایشگر +MLCD

رسانه کلیک – مدت زیادی از رونمایی گوشی هوشمند ال جی G7 ThinQ نمی گذرد؛ تلفن هوشمند پیشرفته ای که نمایشگر +MLCD آن در میان رقبای پرچمدار بازار قدرت‌نمایی می کند.

در حال حاضر اکثر گوشی های هوشمند موجود در بازار از نمایشگر LCD و یا OLED بهره می برند. با این وجود ال جی در جدیدترین پرچمدار خود از نمایشگر +MLCD استفاده کرده است. به نظر می رسد این کمپانی به جای پنل های POLED از این فناوری جدید در محصولات آینده خود استفاده کند.

  1. در حالی که این برند در گذشته برخی از محصولات خود را به این فناوری مجهز کرده است، برای اولین بار شاهد استفاده از نمایشگر +MLCD در صنعت گوشی های هوشمند از سوی ال جی هستیم. نمایشگر +MLCD برای پایه پنل های LCD توسعه یافته است.

در نمایشگرهای +MLCD علاوه بر پیکسل های قرمز، سبز و آبی که در پنل های LCD مورد استفاده قرار می گیرد شاهد حضور پیکسل سفید نیز هستیم. استفاده از پیکسل سفید در نمایشگر ال جی G7 ThinQ باعث می شود که روشنایی آن در مقایسه با محصولات رقیب افزایش پیدا کند. حداکثر روشنایی صفحه نمایش این پرچمدار برابر با 1000 نیت است.

برای پیکسل سفید مورد استفاده در نمایشگر +MLCD از فیلتر رنگ استفاده نشده است. فیلترهای رنگی پنل های LCD کارایی کمی دارند و برخی خروجی های نور را مسدود می کنند. این امر باعث می شود که حداکثر روشنایی صفحه نمایش کاهش پیدا کند و مصرف انرژی نیز افزایش یابد.

برای تولید رنگ سفید در پنل های LCD از سه فیلتر رنگی استفاده می شود. هر یک از این فیلترها دو سوم طیف را مسدود کرده و در نهایت آن ها را با هم ترکیب می کند. این فرآیند کاملا بیهوده است.

  • استفاده از پیکسل سفید در نمایشگر +MLCD باعث می شود که با خاموش شدن نور پس زمینه شاهد نور سفید واضح تری در مقایسه با پنل های LCD باشیم. این امر باعث می شود که مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

رزولوشن نمایشگر +MLCD

رزولوشن یک پنل به وسیله چگالی زیر پیکسل ها مشخص می شود. با کاهش اندازه زیرپیکسل ها می توان رزولوشن یک نمایشگر را افزایش داد، با این وجود کاهش اندازه زیر پیکسل ها کاهش روشنایی نمایشگر را در پی دارد. به عنوان راه حل شرکت ها می توانند با حفظ اندازه از تعداد پیکسل کمتری استفاده کنند که به این موضوع به معنای آن است که رزولوشن نمایشگر کاهش می یابد.

در حالی که در قبل به رابطه میان چگالی زیر پیکسل ها و رزولوشن اشاره شد، در تمامی موارد این موضوع صادق نیست. برای مثال می توان به چیدمان PenTile زیر پیکسل های نمایشگرهای AMOLED سامسونگ اشاره کرد.

با توجه به این موضوع نمی توان در رابطه با نمایشگر مورد استفاده در ال جی G7 ThinQ اظهار نظر دقیقی کرد. نمایشگر +MLCD این گوشی هوشمند از 4 زیر پیکسل بهره می برد و همچنین روشنایی آن به 1000 نیت می رسد بنابراین ال جی از فناوری مخصوصی در آن استفاده کرده است. صفحه نمایش مورد استفاده در جدیدترین پرچمدار ال جی دارای رزولوشن 1440 × 3120 پیکسل است.

کاهش مصرف انرژی

در حالی که ال جی بر روی روشنایی بالای نمایشگرهای +MLCD تمرکز کرده، مزیت اصلی این پنل ها مصرف کمتر انرژی است. این موضوع باعث شده که این شرکت کره ای جدیدترین پرچمدار خود را به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز کند.

همانطور که در قبل گفته شد استفاده از پیکسل سفید باعث افزایش روشنایی نمایشگر می شود البته شرکت ها می توانند با کاهش روشنایی مانند صفحه نمایش های LCD معمولی، مصرف انرژی را کاهش دهند.

بر اساس اعلام مهندسان ال جی نمایشگر +MLCD در مقایسه با پنل های OLED انرژی کمتری مصرف می کند. مصرف انرژی کمتر این پنل ها می تواند دلیل اصلی عدم استفاده از صفحه نمایش POLED در ال جی G7 ThinQ باشد. هدف ال جی از توسعه نمایشگرهای +MLCD کاهش 33 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با پنل های LCD است.

نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی های هوشمند مصرف انرژی بالایی دارند به گونه ای که می توان آن ها را پرمصرف ترین قطعه در اسمارت فون ها دانست. با توجه به این موضوع شرکت ال جی با کاهش مصرف انرژی توسط پنل های +MLCD می تواند شارژدهی محصولات خود را افزایش دهد.

جمع بندی

نمایشگر +MLCD مورد استفاده در ال جی G7 ThinQ از فناوری های جالبی بهره می برد. استفاده از این پنل باعث می شود که شدت روشنایی افزایش پیدا کند و همچنین مصرف انرژی کاهش یابد. رزولوشن 1440 × 3120 پیکسل به همراه حاشیه های کم نمایشگر ما را با یک پرچمدار فوق العاده در بخش تصویر روبه‌رو می کند.

در آینده شرکت های بیشتری می توانند از پنل های مجهز به 4 زیر پیکسل استفاده کنند. این نمایشگرها مصرف انرژی را کاهش می دهند در نتیجه شارژدهی باتری دستگاه ها افزایش پیدا می کند.

در رابطه با نمایشگرهای +MLCD چه فکری می کنید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

click.ir/1397/02/27/lg-g7-thinq-mlcd-display/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.