حمایت معاونت علمی از «کار اولی‌ها» در راستای بومی سازی فناوری

حمایت معاونت علمی از «کار اولی‌ها» در راستای بومی سازی فناوری

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: معاونت علمی در راستای تسهیل، بومی سازی و ورود به بازار برخی فناوریها، از فناورانی که برای اولین بار طرحی نو دارند حمایت می کند.

دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری خودش را تسهیل گر حوزه فناوری و بازارسازی محصولات فناورانه داخلی می داند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: از این رو همواره در صدد است که برنامه هایی برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه محققان اجرایی کند.

قادری فر با اشاره به یکی از برنامه هایی که معاونت علمی برای تجاری سازی فناوریهای ایرانی خاطر نشان کرد: آن دسته از فناوری های راهبردی در کشور که برای اولین بار اجرا خواهند شد معاونت علمی با مدل های مختلف از آنها حمایت می کند تا شاهد بومی سازی فناوری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این تجاری سازی با دیدگاه ایجاد بازار مناسب برای کسانی است که اولین بار طرحی را ارائه می کنند، گفت: در واقع کار اولی ها از نظر معاونت علمی در اولویت هستند و در راستای تسهیل کارشان اقداماتی را بر اساس نیازشان اجرایی می کند.

قادری فر عنوان کرد: به بیان ساده، معاونت علمی تعهد کرده که به عنوان حمایت از کار اولی ها از یک طرف هزینه اجرای فناوری هایشان را متقبل شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: به دلیل اینکه در برخی حوزه ها و صنایع نیاز است که فناوران ورود پیدا کنند و در بعضی از آنها نیازهای فناورانه احصا شده بناست که در راستای رسیدن به هدف و بومی سازی موضوع حمایت از کاراولی ها را در پیش بگیریم.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، توسعه ایده های نوآورانه نقشی تاثیرگذار در زندگی روزمره مردم دارد و می تواند در افزایش رفاه عمومی جامعه و سطح رضایت مندی مردم نمود بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور پیاده‌سازی نظام مدیریتی مالکیت فکری لازم است قانون‌گذاری، تسهیل‌گری و ارائه حمایت‌های لازم، توسط دولت، صورت گیرد تا این نظام نیز به واسطه بنگاه‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران در نظام مالکیت فکری توسعه یابد و در نهایت با تشکیل و توسعه زیست‌بوم نوآوری و همکاری معاونت علمی و فناوری در ایجاد نظام اجتماعی، اختراعات ثبت شده تبدیل به ثروت شوند.

کد خبر 4716858

mehrnews.com/news/4716858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.