ساخت اتاق تمیز سیار برای اولین بار در جهان

ساخت اتاق تمیز سیار برای اولین بار در جهان

بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی نیازمند استفاده از اتاق‌هایی موسوم به اتاق تمیز هستند که مقدار آلاینده‌های زیست محیطی در آنها اندک باشد و برای اولین بار ساخت این اتاق‌ها به صورت سیار ممکن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در برخی موارد برخی مؤسسات و دانشگاه‌ها تنها یک یا چند بار نیازمند استفاده از اتاق تمیز هستند. همچنین گاهی باید این اتاق‌ها در نواحی دورافتاده باز طراحی شوند. چنین کاری تا به حال مستلزم صرف هزینه‌های بالا بوده و از همین رو پیشبرد پژوهش‌های علمی را با دشواری مواجه می‌کرد. ولی سرانجام راهی برای ایجاد اتاق‌های یادشده به صورت سیار و قابل حمل پیدا شده است.

یک شرکت آلمانی با استفاده از فیبرهای کربنی تقویت شده با استفاده از پلیمر چارچوب‌های مستحکمی تولید کرده که می‌توان آنها را با استفاده از آلومینیوم برای ایجاد اتاق‌های تمیز به کار گرفت. نتیجه کار ساخت اتاق‌های تمیز در ابعاد ۳ در ۳ در ۴ متر است که در عرض تنها نیم ساعت برپا می‌شوند.

بعد از راه اندازی این اتاق‌ها که CAPE نام گرفته اند و مهر و موم درب آنها، می‌توان سیستم‌های تهویه / تصفیه را در آنها مستقر و فعال کرد.

این اتاق تمیز سیار گواهینامه ایزوی مورد نیاز را هم دریافت کرده و میزان آلاینده‌هایی همچون گرد و غبار، میکروب‌های معلق و بخار مایعات محیطی در آن بسیار اندک و در حد مجاز تعریف شده است.

بدنه اتاق تمیز سیار مذکور را می‌توان در صورت لزوم شستشو داده و استریل کرد. این کار نیز منجر به متصاعد شدن هیچ گونه گازی نمی‌شود. ترکیبات به کار رفته در تولید بدنه این اتاق تمیز اگر چه مانع جریان یافتن هوا نمی‌شود، اما مانع از ورود باکتری‌ها و ذرات معلق می‌شود. برپایی این اتاق در ابعاد بزرگ و کوچک به انتخاب مشتریان ممکن است.

کد خبر 4559512

mehrnews.com/news/4559512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.