درمان اتحادیه اروپا برای اپیدمی E-Waste

right to repair regulation combats e-waste

 

ما یک مشکل گسترده با زباله های الکترونیکی داریم. در سطح جهانی ، ما هر ساله 50 میلیون تن از آن را بیرون می ریزیم ، که معادل 1000 لپ تاپ در هر ثانیه است.

بازیافت هنوز هم جهانی نیست و اغلب به دلیل چگونگی ساخت آن ، هزینه بازیافت چیزی بیشتر از ارزش مواد داخل دستگاه است. علاوه بر این ، 70 درصد زباله های الکترونیکی سمی هستند. از آنجا که این زباله ها به آب های زیرزمینی یا اقیانوس ها راه پیدا می کنند ، به طور فزاینده ای به سلامتی و طول عمر ما آسیب می رسانند.

در این ماه اتحادیه اروپا برای حل این مشکل با یک قانون جامع “حق تعمیر” که باید به طور چشمگیری این ضایعات الکتریکی را کاهش دهد ، قدم برد. انگلیس بسیار عقب است – و اگر بخواهند به اتحادیه اروپا بفروشند گزینه دیگری ندارند و من انتظار دارم كه اگر بخواهد به اتحادیه اروپا بفروشد یا همان راننده ، آمریكا را مجبور به رعایت این مقررات كند. بریتانیا

در حالی که این قانون جدید فقط یک شروع است – این مربوط به همه ماشین های لباسشویی جدید ، سشوار ، یخچال ، نمایشگر و تلویزیون است – انتظار می رود با گذشت زمان به همه محصولات الکترونیکی گسترش یابد و این باعث تغییر چشمگیر اوضاع به سمت بهتر می شود.

بیایید این هفته مسائل پایداری سخت افزار الکتریکی را بررسی کنیم ، و ما با محصول هفته من ، یک لپ تاپ از یک شرکت تازه کار به نام Framework که به نظر می رسد بهترین قوانین جدید مربوط به زباله الکترونیکی را پیش بینی می کند ، بسته خواهیم شد.

چقدر حق تعمیر باعث کاهش پسماندهای الکترونیکی می شود
یکی از دلایلی که زباله های الکترونیکی چنین مشکل بزرگی ایجاد می کنند این است که تولیدکنندگان اکثر تجهیزات الکترونیکی درآمد فروش محصولات خود را دارند و نه استفاده از محصول. چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال ، شرکتهایی مانند HP که چاپگر تولید می کنند انگیزه ندارند که سخت افزارهای خود را (برای آن بازار) جایگزین کنند زیرا آنها از “مدل تیغ تیغ” استفاده می کنند – جایی که فروش لوازم جانبی به سخت افزار کمک می کند. اگر به یک عمودی دیگر مانند بازار کابل نگاه کنید ، آنها به ندرت سخت افزار خود را جایگزین می کنند زیرا درآمد خود را از خدمات دریافت می کنند.

بسیاری از محصولات به گونه ای گردآوری می شوند که جداکردن آنها مشکل ساز باشد و جایگزینی یکی از این محصولات معمولاً ارزان تر از تعمیر آنها است. این مشکل برای لوازم خانگی ، جایی که این قوانین ابتدا متمرکز شده اند ، آزار دهنده است. حتی وسایل گران قیمت نیز اغلب به شکلی جمع می شوند که اجازه تعمیر و نگهداری را نمی دهند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که با نگهداری مناسب ، یک دستگاه نمی تواند چندین دهه بر خلاف چندین سال دوام بیاورد. من به یاد ماشین لباسشویی مادربزرگم می افتم که او قبل از تولد من خریداری کرده بود و به خوبی در دوران نوجوانی کار می کرد.

اما اگر می توانید از نظر اقتصادی چیزی را تعمیر کنید ، این امکان برای بازار ثانویه بسیار قوی تری فراهم می شود که در آن افرادی که چیزهای جدید می خواهند فقط به این دلیل که در کارهای قدیمی خود برای تعمیر تجارت می کنند. سپس این سخت افزار با هزینه کمتری برای دیگران به روز شده و مجدداً فروخته می شود که توانایی پرداخت هزینه های اضافی را ندارند – یا نمی خواهند برای آن هزینه بیشتری کنند – چیزی کاملاً جدید.

این روند همچنین باید برخی اعمال دیگر را تغییر دهد.

 

الکترونیک به عنوان یک سرویس
در بازار IT ، روند عظیم و رو به رشدی وجود دارد که ما برای توصیف از سه حرف استفاده می کنیم. این سه حرف “AAS” برای “به عنوان سرویس” هستند. وقتی به یک مدل سرویس می روید ، درآمد فروش سخت افزار ثانویه می شود. در واقع ، بسته به مدل ، ممکن است به طور کامل به سخت افزار یارانه پرداخت کنید تا سخت افزار در دسترس شما قرار گیرد.

اما این مدل فروشنده را مجبور می کند تا در چرخه های تازه سازی تجدید نظر کند زیرا هرچه بیشتر چیزی را تازه کنید ، هزینه های شما بیشتر می شود و سود شما پایین می آید.

این تغییر در تمرکز به معنای این است که فروشندگانی که روی این مدل “As A Service” کار می کنند بیشتر به جای تعویض سخت افزار ، تعمیر می کنند و تا آنجا که ممکن است بیشتر به روزرسانی می کنند.

در دنیای امروز ، این به معنای خدمات در فضای ابری و با محصولی مانند Windows Virtual و پلتفرم جدید Hybrid PC Dell به بازار است. طولی نمی کشد که می بینیم مدل “به عنوان سرویس” به طور گسترده تری استفاده می شود.

با تکامل این بازار و فروشندگان متوجه می شوند که پردازش سخت افزاری سریع برای آنها یا ما پایدار نیست و آینده در مدل های خدماتی است ، همه چیز باید بهتر شود.

با استفاده از مدل های خدماتی ، انگیزه ها برای ایجاد محصولات قوی تر که نیازی به جایگزینی ندارند ، بسیار بیشتر است. هزینه سخت افزار دسک تاپ شما باید به مراتب کمتر شود ، نه فقط به دلیل یارانه ای بودن آن ، بلکه به دلیل اینکه بیشتر عملکردها به جای سخت افزار روی دسک تاپ شما از منابع ابری متمرکز حاصل می شود.

از قضا ، ما به دنبال دنیایی هستیم که خیلی متفاوت از دوران قبل از رایانه شخصی باشد ، در حالی که ما از مادربردها و پایانه ها استفاده می کردیم. اما مرکز اصلی با سرویس های ابری جایگزین شده است. سخت افزار دسک تاپ با چیزی شبیه به Windows Virtual PC در نهایت و تلاش Dell’s Hybrid Client در ابتدا جایگزین خواهد شد.

اجزای استاندارد شده
یکی از تأثیراتی که پیش بینی می کنم رشد موارد سفارشی برای سخت افزار شما است. اگر قرار است آن را به مدت یک دهه حفظ کنید ، این بدان معناست که هزینه کیس را افزایش می دهید ، همچنین می توانید گزینه هایی را ارائه دهید تا افراد بتوانند کیس های خود را به سلیقه خود ارتقا داده و تنظیم کنند. ما این کار را با بعضی از تلفن های همراه انجام می دادیم. ممکن است آن را به یاد بیاورید

نوکیا به دلیل تهیه جعبه های سفارشی برای تلفن هایی که می توانستید در کیوسک های مراکز خرید خریداری کنید ، مشهور بود.

برای ترمیم کامل امور ، منطقی است که اجزای اصلی استانداردتر شوند ، به شما این امکان را می دهد که کیس خود را با ظاهری متمایز بخرید و همچنان شرکت خود را بابت خدماتی که لپ تاپ استفاده می کند و فناوری مورد استفاده را پرداخت کند. هر از گاهی ممکن است اجزای آن را خاموش کنید ، اما فقط جلد موردی را که ساییده می شود تعویض کنید.

فروشندگان برای ارتقا on پرونده ها درآمد کسب می کنند اما هنوز هم درآمد پایدار از این سرویس دارند. این نتیجه می تواند بهترین نتیجه هر دو جهان باشد. آنها می توانند میزهایی برای ساخت سخت افزار بسازند تا شما اصلاً به کیس PC جداگانه ای احتیاج نداشته باشید. کامپیوتر شما در میز کار شما جاسازی شده است. این سخت افزار به طور بالقوه درمقابل مسائلی که با رایانه های رومیزی روی زمین دارید (مانند پر شدن از گرد و غبار) بسیار بهتر محافظت می شود زیرا حفظ عملکرد این سخت افزار به نفع همه خواهد بود.

در حال حاضر ، تنها گرانترین لوازم به شما امکان می دهد تا آنها را در خانه خود بسازید. هنوز هم ، اگر بتوانید آنها را به اجزایی تبدیل کنید ، از لحاظ تئوری می توانید هر سطح لوازم خانگی را بسازید. به جای ایجاد مشکلات هزینه ای ، چنین ساختاری بیشتر اوقات فرصت های درآمدی ایجاد می کند.

بسته بندی کردن
من می دانم که بسیاری از فروشندگان با این تغییر مبارزه می کنند ، اما مزایای قابل توجهی برای آنها دارد. در حال حاضر ، شما ممکن است یک سال یک لپ تاپ از Dell یا HP و سال دیگر Lenovo را خریداری کنید. همان لوازم خانگی ، اما با یک مدل خدمات ، محکم تر به فروشنده گره خورده اید ، و فرصت تعویض فروشندگان به طور چشمگیری کاهش می یابد. مثلاً چند بار ارائه دهنده تلفن کابل یا سیم را تغییر می دهید؟

مگر اینکه این باعث انقباض بازار شود ، بنابراین شما فقط مانند ما با کابل و بازارهای سیم و تلفن همراه روبرو خواهید شد ، شرکت ها باید بیشتر روی مشتریان خود تمرکز کنند. این نتیجه به این دلیل است که آن دسته از مشتریان در حال حاضر یک سنوات قابل توجه به جای یک فروش واحد را نشان می دهند. شما ادغام نمی خواهید زیرا بدون رقابت ، مشتریان نمی توانند جابجا شوند ، و این امر منجر به افزایش قیمت ها و رضایت پایین تر می شود – مانند اغلب در بازارهایی که من فقط به آنها اشاره کردم.

هر اتفاقی که بیفتد ، انتظار دارم که بازار فناوری از لوازم خانگی تا تلفن های هوشمند تا سال 2030 یک ظاهر متفاوت از امروز داشته باشد ، و گرچه بیشتر خانه های ما از فن آوری بیشتری برخوردار خواهند بود ، دیدن آن بسیار دشوارتر است و احتمال اینکه بسیار کمتر باشد وجود دارد. چیزی که به نظر شما آزار دهنده است.

محصول هفته هفته Rob Enderle

Framework Laptop
از من دو بار خواسته شده است که مدیر عامل شرکت های جدیدی باشم که رایانه های شخصی مدولار می سازند. من به دو دلیل هر دو کار را نپذیرفتم. اولی این بود که من تمایلی به مدیرعاملی ندارم و دوم به این دلیل که اقتصاد کار نمی کرد. این شرم آور است زیرا یک کامپیوتر مدولار به طور بالقوه پایدارتر ، قابل تنظیم تر و سازگارتر با رایانه شخصی به عنوان یک مدل سرویس (PCaaS) است.

Framework Laptop عمدتا بر روی زاویه PC سفارشی تمرکز می کند.

 

هنوز هم آرزو می کنم که آنها گزینه های مورد رایانه بیشتری داشته باشند زیرا وضعیت یکی از عوامل اصلی است که می تواند قیمت بالای این مدولار را اغلب حفظ کند. اگر این طرح اجرا می شد ، پایدارتر خواهد بود زیرا در صورت تغییر نیاز ، ارتقا it آن ، نیازی به تعویض آن نخواهید داشت و با پیشرفت تکنولوژی ، فقط نیاز به تعویض قطعات منسوخ شده دارید.

با استفاده از لپ تاپ ها که به طور فزاینده ای از فناوری تلفن همراه با سرعت بالایی استفاده می کنند ، توانایی ارتقا به مواردی مانند 5G ، Wi-Fi 6+ یا تکرار شماره بعدی را می توان با هزینه کم و بدون پرتاب کردن یا تکیه بر کل محصول ، انجام داد.

برای دانشجویان ، این محصول می تواند با یک پیکربندی ارزان قیمت اولیه شروع شود و سپس با پیشرفت دانشجو به سمت توانایی بیشتر برای ارائه یک تجربه طولانی مدت تر ، پیشرفت کند.

همچنین ، خدمات ثانویه مانند رنگ آمیزی یا بسته بندی کیف لپ تاپ از قابلیت بیشتری برخوردار می شوند زیرا می توانید با شخصی سازی دستگاه با بیانیه منحصر به فرد خود ، سیستم را با کارآیی بیشتری برچینید. قبلاً این کار را مرتباً انجام می دادم ، اما در نهایت خیلی سریع جایگزین رایانه های شخصی شدم که هزینه آن توجیه نشد. هنوز هم ، اگر بتوانم همان رایانه شخصی را به مدت 5 تا 10 سال نگه دارم ، پس شخصی سازی بسیار عملی تر و راهی مناسب برای تازه کردن محصول بدون جایگزینی آن می شود.

من فکر می کنم Framework Laptop آینده بالقوه ای برای تکامل رایانه های شخصی است که قانون 10 ساله در مورد لپ تاپ ها اعمال شود و این محصول هفته من است.

https://www.technewsworld.com/story/The-EUs-Cure-for-the-E-Waste-Epidemic-87053.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.