انویدیا + بازو و چالش های ساخت نوع جدیدی از شرکت فناوری

Nvidia-Arm merger challenges

انویدیا در حال کار از طریق مصوبات نظارتی برای خرید Arm از SoftBank است – یک شرکت هلدینگ فناوری که موفقیت های متفاوتی را در زمینه خرید خود به وجود آورد.

بازرگانی برای اطمینان از موفقیت آینده آرم ، باید به شرکتی پیوند می خورد که بتواند آن را پیش ببرد ، نه اینکه به عنوان سرمایه گذاری از آن استفاده کند. انویدیا برای رقابت بهتر با AMD ، Qualcomm و Intel به پردازنده نیاز داشت که همگی پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی دارند و Arm تنها گزینه آماده فروش بود.

در این هفته ، بیایید این معامله را بررسی کنیم ، مهمترین موانع نظارتی که باید برای غلبه بر آن تلاش شود ، و آنچه که فکر می کنم با یکی شدن دو شرکت نتیجه خواهد گرفت.

ما با محصول هفته من پایان خواهیم داد: GeForce Now انویدیا ، که اکنون از استراتژی راه اندازی به یک محصول پایدار تبدیل شده است.

بیایید به آن برسیم.

 

مشکلات ادغام
با ادغام ، این یکی نسبتاً ساده است. در واقع هیچ تداخلی بین دو شرکت وجود ندارد. انویدیا محصولات مرتبط با GPU را می سازد که آنها را به اشخاص ثالثی كه با آنها سیستم می سازند می فروشند.

به عنوان مثال ، آنها همچنین برخی سیستم ها مانند ایستگاه های کاری DGX را ایجاد می کنند ، اما در درجه اول برای ارائه ابزارهای لازم به توسعه دهندگانی که اغلب برای انجام کارهای مهم برنامه نویسی به ایستگاه های کاری منحصر به فرد نیاز دارند.

این طرح این است که اساساً مدل مجوز باز Arm همانطور که هست ، برای همه مجوز داشته باشد. هنوز هم ، انویدیا علاقه مالکانه خود را در پیش گرفته است تا این توسعه را به سمتی هدایت کند که به نفع هر دو نهاد باشد. ما در یک لحظه به آنچه که فکر می کنم نتیجه خواهیم داد خواهیم رسید ، اما ابتدا اجازه دهید در مورد کسانی که ممکن است با این ادغام مشکلی داشته باشند صحبت کنیم.

فقط چین احتمالاً با این ادغام مسئله مهمی خواهد داشت. شرکت های چینی علاقه چشمگیری به فناوری Arm دارند. بسیاری از کارهایی را که کشور انجام می دهد ، از طریق تلفن های هوشمند گرفته تا اتومبیل ، بافته می شود.

چین بدون شک ترجیح می دهد یک شرکت چینی این خرید را انجام دهد. اما این برای بقیه جهان در سطوح مختلف مشکل ساز خواهد بود. یادآوری این نکته مهم است که چین احتمالاً با این واقعیت که Arm China ، یکی از شرکت های تابعه Arm ، دسترسی آنها به این فناوری را تضمین می کند ، مورد رضایت قرار خواهد گرفت. کنترل صادرات ایالات متحده به Arm باز نمی شود زیرا بیشتر IP آنها در انگلستان ایجاد شده است (Arm یک نیروگاه فناوری بریتانیا است).

سرانجام ، مجوزهای معماری در چین نگران نباشند زیرا مزایای ISA و پروانه معماری ، برخلاف تراشه ها ، قابل قطع نیست.

در جبهه نظارتی ایالات متحده ، کوالکام ، با حضور فزاینده در خودرو ، می خواهد اطمینان حاصل کند که از فناوری Arm ممنوع نیست. به همین ترتیب ، اپل ، که اغلب با هر تأمین کننده ای بیش از حد قدرتمند مشکلی دارد ، همچنین می خواهد اطمینان حاصل کند که با ادغام مشکلی نخواهد داشت. اما نه کوالکام و نه اپل نباید احساس خطر کنند ، زیرا مقررات نظارتی ایالات متحده و همتایان آنها در چین و اروپا بر حفظ رقابت متمرکز هستند.

بعلاوه ، همانطور که من درمقابل Intel و عدم همپوشانی Arm و Nvidia توضیح دادم ، این معامله به طور استثنایی طرفدار رقابت است. مسئله این نیست که آرم “مستقل” باقی بماند – سوال این است که آیا این معامله باعث تقویت رقابت می شود یا خیر ، واضح است.

ما همیشه می دانیم که فناوری Arm دارای پتانسیل است ، اما Arm تنها قادر به خراش سطح است. به خودی خود ، Arm مقیاس یا دامنه ای برای ورود به بازارهای جدید را ندارد. اما با این معامله ، یک شبه اکوسیستم Arm به فناوری های مکمل جدیدی دسترسی پیدا می کند که باعث تغییر چشم انداز اکوسیستم Arm می شود.

دولت جدید نگران این است که شرکت های فناوری قدرت بازار را بیش از حد به دست آورند ، اما با توجه به تفاوت Arm و Nvidia ، من شک دارم که در این مورد رفع این نگرانی ها چالش برانگیز باشد.

امروزه ، Arm بسیار نازک پخش شده است تا بتواند x86 را در فضای رایانه شخصی و مرکز داده بدست آورد. Arm به تنهایی منابعی برای ایجاد اکوسیستم در بازارهای موبایل ، رایانه شخصی ، مرکز داده ، خودرو و تعبیه شده در اختیار ندارد. وظیفه بسیار عالی است و Arm نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. در نتیجه ، من هیچ مشکلی جدی برای جلوگیری از این معامله نمی بینم. سایر ادغام های موفق مانند دل و EMC و Sprint و T-Mobile بسیار دشوارتر و پیچیده تر بودند ، اما موفق شدند.

نتیجه
پس از تأیید ادغام ، انویدیا فناوری Arm را با تلاش GPU انویدیا بهتر ادغام می کند. این نهاد ترکیبی آزادانه می تواند محدودیت هایی را که ممکن است برای فعالیت های خودرویی ، هوش مصنوعی ، رایانه شخصی ، رباتیک و اینترنت اشیا N انویدیا به وجود بیاورد ، کشف کند. با توجه به همین ترکیب SoC (سیستم روی تراشه) در سراسر اکوسیستم در حال رخ دادن است ، این روندهایی را که توسط AMD ، Intel و Qualcomm هدایت می شوند تسریع می کند.

نظرات انویدیا در مورد ادغام نشان می دهد که آنها همچنین شروع به بررسی مجوز فناوری GPU خود از طریق کانال های Arm می کنند. همراه با صدور مجوز ، فرصتی برای نوآوری بیشتر نیز فراهم می شود ، زیرا دارندگان پروانه می توانند محدودیت های محدود شده توسط مجوز این فناوری و نه سخت افزار فیزیکی را که ممکن است به طور معمول از انویدیا خریداری کنند ، کشف کنند.

صدور مجوز به کلیه مجوزهای Arm در چندین بازار امکان ابتکار و ایجاد فناوری های جدید را می دهد. این جایی است که این معامله برای Arm بسیار قدرتمند است

اکوسیستم – به همه مجوزهای Arm امکان استفاده از فناوری را می دهد که انویدیا و Arm می توانند با هم ارائه دهند.

سیستم عامل برای آینده

پس از ترکیب این فناوری ، از انویدیا انتظار دارید که نسل بعدی مغز AI را با استفاده از روش های مختلف GPU و Arm CPU مخلوط کند تا راهبردهای رشد انویدیا را برطرف کند. قسمتهای جذاب این تلاشها مربوط به وسایل نقلیه خودمختار ، روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین است. من پیش بینی می کنم Nvidia یک مغز مستقل عمومی ایجاد کند که در آن این عناصر اصلی فناوری بتوانند در بازارهای مختلف و سطح قیمت در آنها ضرب ، تقویت ، پیشرفته و متمرکز شوند.

به عنوان مثال ، تصور کنید که یک خانواده از SoC طیف وسیعی از روبات ها را هدف قرار داده است که دارای درجه تفریحی تا درجه جراحی هستند. این محصولات به طور کامل با هر یک از مقررات بازارهای هدف مطابقت دارند. به دلیل صرفه اقتصادی ، آنها باید هزینه کمتری و جایگزین مناسب برای راه حل های موقتتری که امروزه در بازار وجود دارد ، ارائه دهند.

من انتظار دارم پتانسیل قابل توجهی برای برخی از بازارهای نوظهور که در حال حاضر محدودیت هزینه برای بهره مند شدن دارند ، مانند حیوانات خانگی رباتیک و یاوران رباتیک برای مشتریان معلول. به طور خلاصه ، پس از اتمام ، این امر باید باعث شود که رباتیک شخصی مقرون به صرفه به طور قابل توجهی رو به جلو باشد در حالی که باعث می شود هوش در مناطق بیشتر و بیشتر محصولات مانند مراقبت های بهداشتی ، امنیتی و لوازم خانگی بسیار رایج باشد.

بسته بندی کردن
ادغام انویدیا-آرم در مقایسه با بسیاری از ادغام های پیچیده ای که طی دهه گذشته مشاهده کرده ایم ، باید نسبتاً آسان باشد. بله ، چین موضوعاتی را خواهد داشت که باید به آنها توجه شود ، اما رشد یک اکوسیستم بازوی جهانی به نفع چین است. نگرانی های دولت فعلی ایالات متحده در مورد قدرت بیش از حد شرکت های فناوری بدون شک به برخی امتیازات جزئی احتیاج دارد ، اما باید تصویب شود.

نتیجه نهایی باید مجموعه ای از پیشنهادات هوش مصنوعی با قابلیت بالاتر با هزینه پایین باشد که بتواند در همه دسته های هوشمند از اتومبیل به شهرها محدود شود. و از جمله رباتیک شخصی. حتی اتومبیل های پرنده و بسته های جت نیز در نهایت از هوش مصنوعی بسته بندی شده با قیمت مناسب تر و با کفایت تر برخوردار می شوند.

به دست آوردن Arm توسط Nvidia به خوبی می تواند آغازی برای محور اصلی آینده رباتیک خودمختار ما باشد.

محصول هفته هفته Rob Enderle

GeForce اکنون

رایانش ابری آینده کار است و یکی از شاخص های چگونگی عملکرد خوب رایانش ابری سرویس GeForce Now انویدیا است.

هفته گذشته انویدیا اعلام کرد که آنها در حال انتقال از مقدماتی به قیمت پایدار برای مشترکان جدید این سرویس با قیمت 9.99 دلار هستند ، اما هزینه ماهانه فرزندخوانده اولیه را به طور نامحدود با 4.99 دلار. این قیمت مداوم ورود بسیار خوبی برای پذیرندگان اولیه این فناوری است که با افزایش سرعت تولید ، مشکلات دندان درآوردن این سرویس را تجربه کردند و ای کاش این عمل بسیار رایج تر بود.

Nvidia GeForce Now Cloud Gaming
GeForce Now Cloud Gaming
این سرویس برای کسانی که می خواهند ملک Cyberpunk 2077 را بازی کنند ، که در کنسول های بازی بسیار ضعیف عمل می کند ، مفید است و در مورد باطن اطمینان بیشتری خواهیم داد که این بازی چشمگیر همانطور که تبلیغ می شود ، بازی می کند.
مزیت یک سرویس بازی ابری این است که سخت افزار ، وصله و تجربه همه تا حد زیادی توسط Nvidia مدیریت می شوند. با اطمینان می توانید بنشینید و بازی را انجام دهید. شما به پهنای باند بالا ، اتصال تاخیر کم نیاز دارید. در صورت تمایل ، می توانید با آن حتی در Chromebook بازی کنید.

اکنون ، اگر می توانید از فضای ابری بازی کنید ، جایی که تأخیر و عملکرد گرافیکی بسیار مهم است ، می توانید از طریق ابر نیز کار کنید. که این سرویس را به عنوان شاخصی از دنیای رایانه های ابری معرفی می کند که احتمالاً همه ما تا سال 2030 در آن زندگی خواهیم کرد.

از آنجا که آنها آنطور که باید از بازیکنان بنیانگذار خود مراقبت می کردند و از آنجا که بازی ابری آینده محاسبات شخصی را به همراه دارد ، سرویس Nvidia GeForce Now محصول هفته من است.

https://www.technewsworld.com/story/Nvidia–Arm-and-the-Challenges-of-Building-a-New-Type-of-Tech-Company-87061.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.