سامسونگ به دنبال کاهش پرداخت جریمه ۵۳۹ میلیون دلاری به اپل است

سامسونگ مدعی است که جریمه‌ی ۵۳۹ دلاری این شرکت به‌ خاطر نقض‌ پتنت‌های اپل ناعادلانه است و از این‌رو درخواست برگزاری دادگاه تجدید نظر دارد.

در جریان نبرد بی‌پایان حقوقی اپل و سامسونگ بر سر تخطی از قوانین پتنتی، ماه گذشته دادگاهی با صدور حکم به سود اپل، سامسونگ را به پرداخت ۵۳۹ میلیون دلار به‌ دلیل سوءاستفاده از طراحی اپل و پتنت‌های متعلق به این شرکت ملزم کرد. حال به‌ نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها تمایلی به تسلیم‌ شدن ندارند و به‌ دنبال جنگ حقوقی دیگری با اپل هستند.

به‌ گزارش وب‌سایت Law360، سامسونگ از حکم‌ صادرشده رضایت ندارد و درخواستی ارائه کرده است که در آن از دادگاه می‌خواهد «کافی نبودن مدارک موجود را بپذیرد یا جلسه‌ی دادرسی جدیدی برگزار کند». کره‌ای‌ها معتقدند که رأی دادگاه با شواهد موجود سازگاری ندارد. در متن درخواست سامسونگ چنین آمده است:

رأی دادگاه سخت‌گیرانه و گزاف است و با شواهد موجود در مورد هیچ‌کدام از موارد یادشده سازگاری ندارد… شواهد و مدارک موجود، جریمه‌ی بیشتر از ۲۸.۰۸۵ میلیون دلار را توجیه نمی‌کنند.

نارضایتی سامسونگ از رأی صادرشده بیشتر به این موضوع بازمی‌گردد که هیئت منصفه، «تولید» (یکی از چهار دسته‌ی اصلی که از نظر قوانین پتنتی آمریکا، می‌توان آن را به‌عنوان اختراع ثبت کرد) یکی از پتنت‌های طراحی اپل را به کل گوشی هوشمند تعمیم داده است؛ اما سامسونگ باور دارد که پتنت مربوط به چینش آیکون‌ها در صفحه‌ی هوم، یک بخش از رابط گرافیکی کاربر است و با باقی بخش‌های یک گوشی هوشمند ارتباطی ندارد؛ از این رو، حکم صادرشده باید با ارزش پتنت نقض‌شده برابری کند.

سامسونگ در درخواستی دیگر، از دادگاه می‌خواهد جریمه‌ی ۱۴۵ میلیون دلاری پرداخت‌شده توسط این شرکت به اپل بر سر خسارات ناشی از یک پتنت صفحه‌ی لمسی غیر معتبر (پتنت شماره‌ی ۷,۸۴۴,۹۱۵) را بازپس دهد. کره‌ای‌ها می‌گویند از آنجایی که این پتنت از سوی سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده غیر معتبر اعلام شده است، اپل باید این مبلغ را به‌ همراه سود آن، بازپس دهد. خاطرنشان می‌کنیم که پتنت یادشده، بخشی از برگزاری مجدد دادگاه بین اپل و سامسونگ نیست؛ اما یک هیئت منصفه در سال ۲۰۱۲، سامسونگ را به نقض این پتنت محکوم و به پرداخت خسارت ملزم کرد.

www.sammobile.com/2018/06/11/samsung-files-a-motion-challenging-damages-in-lawsuit-against-apple/

zoomit.ir/2018/6/15/283185/samsung-files-a-motion-against-apple/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.