تشکیل 200 تشکل بوم‌گردی در کشور

بوم‌گردی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 200تشکل بوم‌گردی به همت جوانان در کشور فعالیت می‌کند که امیدواریم فعالیت آنها منجر به جذب توریسم در استان‌هایی نظیر اردبیل شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در مراسم افتتاح خط تولید واحد فناور و دانش‌بنیان اندیشه سلامت سبلان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: ما خوشحالیم که تلاش‌ها و مجاهدت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی امروز با همت و همراهی جوانان به ثمر نشسته که جای دارد یاد و خاطره آن فقید سعید را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه همت جوانان هر کار نشدنی را به کار شدنی و تحقق یافتنی تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: ما امروز با تنوع تقابل و تهدید کشورهای بیگانه روبرو هستیم و در این مسیر پرسنگلاخ باید به جوانان خلاق، نوآور و مبتکر خود به همراه تولید تکنولوژی‌های بومی و محلی اعتماد کنیم تا بر مبنای این حرکت‌ها بتوانیم کشور را در همه حوزه‌ها به خودکفایی رسانده و از وابستگی نجات دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی خط تولید شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل گفت: در همه عرصه‌ها ما به راحتی می‌توانیم قله‌ها موفقیت را با همراهی جوانان و اعتماد به آنها فتح کنیم که در این زمینه استانی نظیر اردبیل پیشرو و پیشقدم شده است.

تندگویان به مدیران باسابقه و فعلی کشور توصیه کرد تا با اعتماد به جوانان زمینه ظهور و بروز خلاقیت و توانمندی آنها را در همه عرصه‌ها فراهم آورند چرا که امروز بزرگترین دستاورد علمی را همین جوانان به شایستگی رقم زدند.

وی افزود: در تمام دنیا اتکا به نیروی جوانی و اعتماد به این باور ارزشمند زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کرده و ما نیز انتظار داریم در مقطع کنونی همه به جوانان اعتماد کنند تا کشور در مسیر توسعه و پیشرفت واقعی قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با حمایت قاطع از جوانان خلاق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: با ثبت تشکل جوانان در حوزه کارآفرینی ما آمادگی داریم از محل صندوق با بازپرداخت طولانی مدت و کارمزد چهار درصد تسهیلات مناسبی را به آنها پرداخت کنیم تا محصولات خود را تولید و روانه بازار کنند.

تندگویان تصریح کرد: در کنار ما استاندار اردبیل نیز به این طرح‌های دانش بنیان و توسعه‌ای کمک خواهد کرد تا زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف فراهم آید.

وی سیاست وزارت ورزش و جوانان را در حوزه ساماندهی جوانان ترغیب و تشویق آنها به تولید بومی و شهرستانی با رویکرد مرکزگریزی دانست و افزود: ما هر قدر در شهرستان‌ها اشتغال تولید کنیم قطعا جلوی مهاجرت را گرفته و زمینه تثبیت حضور در مناطق محروم را به همت جوانان فراهم می‌آوریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی شبکه بوم‌گردی در کشور به همت جوانان اظهار کرد: ما اولین شبکه بوم‌گردی را در ماه‌های گذشته استارت زدیم و در حال حاضر 200 تشکل بوم‌گردی در کشور فعال است که امیدواریم در استان اردبیل نیز به همت این تشکل زمینه معرفی بیشتر قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری فراهم آمده از راه اقتصاد گردشگری بتوانیم استان اردبیل را متحول کنیم.

https://www.isna.ir/news/97022212098/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.